Kundcenter består av tre enheter och ansvarar för att utveckla och förvalta relationerna med Roslagsvattens intressenter.
- Kundservice är första instans när en kund kontaktar oss, och har därför en nyckelfunktion i vår dagliga verksamhet. Kundinsikterna är till gagn för hela företagets verksamhetsutveckling.
- Anslutning och förvaltning har kontakt med kommande kunder, och fungerar som intern beställare till VA-försörjning som sköter den faktiska inkopplingen. De beräknar och informerar beträffande anslutningsavgifter inom VA samt säkerställer dokumentation som VA-anmälan, anslutningspunktskartor och provtryckningar för anslutningar till det kommunala VA-nätet.
- Kundreskontra ansvarar för all fakturering till kund, kravhantering, avtal och kundreskontran. Kundreskontra ansvarar även för vattenmätare
Om Roslagsvatten AB
Om du är nyfiken på att veta mer om oss och vårt arbete, gå gärna in på vår hemsida för att läsa mer om Roslagsvatten
Grundades
1989
Medarbetare
ca 220